مردم

۵

میان مردم کوچه و بازار خودت را پیدا کن!

degaresh.com – مردم کوچه و بازار یا مردمی که بطور اتفاقی با آنها برخورد می کنیم، برای نوازش منابع قابل اعتمادی نیستند و به همین دلیل ما با مردم رابطه برقرار می کنیم. نسبت روابط با نوازش، مثل نسبت انبار گندم است به نان، یعنی یک ذخیره تضمین شده. اهمیت فرد، معمولا به مجموع روابطش با دیگران بستگی دارد. اگر می خواهید بدانید چه کسی هستید، میزان روابط خود را در نظر بگیرید. تهیه فهرستی از نقش هایی که دارید، مفید است.یک زن می تواندهمسر،مادر،فرزند،خاله یا عمه یا هردو، خواهر، تبعه یک کشور، معلم، دوست، همسایه، دانشجو، ورزشکار، سرمایه گذار، فیلسوف، عضو انجمن خیریه یا مهندس راه و ساختمان باشد. ...
تصویری از Ataa
ارسال شده توسط Ataa ، داغ شده حدود ۶ سال قبل در بخش جامعه
۵

سکوت ما از رضایتمان نیست، بلکه از ترس، بزدلی، بی‌تفاوتی، و تک‌رویمان است

fozoolemahaleh.com – جامعه پیشرفته و درخشان چه جامعه ای است؟ در یک جامعه پیشرفته و شکوفا، در هر مسئله سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی که منفعت عموم را به دنبال داشته باشد، بیشترین مردم از هرگروه، هرسن، و در هر شرایط باهم اتحاد، همآهنگی و همدلی دارند. چنانچه نیازی به اعتراض و برخاستن باشد، همگان شرکت می کنند. رژیم ها و حکمرانان چنین جوامعی، به دلیل نارضایتی عمومی و روبرو شدن با جمعیت زیاد، به خود جرأت و اجازه نمی دهند کسی را دستگیر کنند، به محاکمه کشند، و یا اعدام نمایند. تظاهرات در شهرهای اروپا، و ایستادن در برابر قوانین و خواسته های دور از منطق و ضد مردمی، بیشتر بدون آن که چندان زد و خورد، و یا دستگیری و شکنجه ای در کار باشد، به نفع مردم تمام می شود. ...
تصویری از Bluewave
ارسال شده توسط Bluewave ، داغ شده حدود ۶ سال قبل در بخش جامعه
۹

رفقا این بوی کباب نیست، ولی فقیه است که در آتش خلق می‌سوزد

neoeblis.blogspot.com – دیرزمانی‌ست که تشت رسوایی نگاه اپورتونیستی‌ رفقای چپ به مسئله‌ی " حق تعیین سرنوشت اقوام ایرانی" از پشت بام سیاسی ایران افتاده است. دیگر کمتر کسی‌ست که به این ادعاهای هومانیستی وقعی گذارده و یا به این‌گونه شعارها اهمیت دهد.این نگاه ِ فرصت طلبانه تنها مختص به نیروهای چپ ایران نیست و به همه‌ی اردوگاه جهانی چپ تعمیم می‌یابد که ریشه‌ در پارادوکس نهفته درمکتب مارکسیسم دارد. پارادوکسی که درجایی طبقه‌ی کارگر را متحد می‌خواهد و هر فریاد ملی‌گرایی را با سرکوب استالینی پاسخ می‌دهد و در جای دیگر برای مبارزه با بورژوازی اقلیت‌های قومی رابر علیه حکومت‌های مرکزی می‌شوراند. ...
تصویری از Bluewave
ارسال شده توسط Bluewave ، داغ شده حدود ۶ سال قبل در بخش سیاست
۵

شکست در بازار، تغییر در اقلیم

climatechange.ir – اصولا، و اینکه می گویم اصولا، یعنی اگر همه چیز سر جایش باشد، قرار بود بازارهای آزاد زمینه ی افزایش رفاه را برای مردمان جوامعی که بازارهای آزاد دارند فراهم کنند. برخی بر این باورند (و دلایل زیادی دارند که اینجا فرصت بیانش نیست) که بازارهای آزاد ضرورتا قادر نیستند رفاه همه جانبه ای را تامین کنند و گاهی بازارها شکست می خورند. شکست بازار زمانی رخ می دهد نظام بازار آزاد در تخصیص کالاها و خدمات کارآمدی خود را از دست می دهد. گاردین، اینجا، مطلبی را ارائه کرده و به بررسی ارتباط شکست بازار با تغییر اقلیم پرداخته و در آن چند مفهوم خوب را تشریح نموده است. اولین مفهوم، اثرات خارجی گازهای گلخانه ای است. همه ی ما می دانیم که بخش عمده ای از انتشار گازهای گلخانه ای به دلیل انجام فرآیندهایی است که برای زندگی انسان مفید است. ...
تصویری از Ataa
ارسال شده توسط Ataa ، داغ شده حدود ۶ سال قبل در بخش اقتصاد
۱۰

عاشورای من سال ۸۸ بود !

facebook.com – عاشورای من سال ۸۸ بود که هموطنان بیگناهم کشته شدند. تنها به بهانهء اینکه می خواستند در سرزمین خودشان آزاد باشند نه به قصد فرمانروایی سرزمین دیگری رفته بودند نه شمشیری کشیدند... یعنی برای شما مردمان عاشورای ۶۱ قمری که جدال دو پسر عمو بر سر حکومت بود، از عاشورای ۱۳۸۸ خورشیدی که تنها ندای آزادی مردم بود مهمتر است؟راستی یزید جنازه ها را در سردخانه کرد و خود دفن کرد و حتی آدرس نداد؟ یزید مردان و زنان باقی مانده از جنگ مانند سجاد و زینب را در زندان انداخت؟ آنها را کهریزکی کرد؟ تا جایی که یادم می آید زینب و سجاد در کاخ یزید خطبه خواندند بر ضد خود یزید!پس از آن هم به مدینه بازگشتند، یزید هم با آنها کاری نداشت! جدی؟فکر نمی کنید یک جای این داستان می لنگد؟ ...
تصویری از ariya7
ارسال شده توسط ariya7 ، داغ شده حدود ۷ سال قبل در بخش جامعه
۸

مردمانی که آموخته اند قاتل باشند حقوق بشر نمی شناسند.

boghze30sale.blogspot.com – شاید شما هم مثل من از صحنه به زمین کشیده شدن قذافی و مانند حیوان رفتار کردن با او برای لحظه ای دلگیر شده باشید اما آیا شما هم مثل من با خودتان فکر کردید که چه آموخته اند جز همین؟ آنهایی که عکس و فیلمشان را هنگام مرگ قذافی دیدیم زیر چهل ساله هایی بودند که همین حکومت بر آنها تاخته بود و مَرگاندَن را جز‌‌ء لاینفک زندگی شان قرار داده بود.مدرسه هایی که نساخته بود.شبکه های اجتماعی که بسته بود.زنانگی و مردانگی که از آنها دریغ کرده بود.جهانی که به آنها نشان نداده بود.مهربانی هایی که نبخشیده بود.زجر و شکنجه و ترور و فریادهای همراه با تکان دادن انگشت تهدید و قتلهایی که سرلوحه ی بودنش کرده بود.حالا آن جوانهایی که او را در دست دارند برای بودن خودشان زجر و شکنجه و قتل را از خود رهبرشان کپی برداری کردند.انسانیت در ذات بشر نیست.اگر بود هزاران سال به طول نمی انجامید که از غار نشینی و هم نوع خواری به تمدن ...
تصویری از ariya7
ارسال شده توسط ariya7 ، داغ شده حدود ۷ سال قبل در بخش جامعه
۹

در بهشت روی تیر چراغ برق آدم می‌روید

persian.kamangir.net – دیروز با رفیقی «درباره‌ی ایران» حرف می‌زدیم. این «درباره‌ی ایران حرف زدن» کاری است که آدمیزاد ِ ایرانی ِ خارج از ایران، وقتی دیروقت ِ شب از سرکار برگشته‌است، در حالیکه چای یا قهوه می‌نوشد، انجام می‌دهد. مایه‌هایی دارد از سردرگمی، ناتوانی، و خشم. تلاش می‌کنی منصف باشی. کسی قرار نیست چای‌ات که تمام‌شد دست‌بند بهت بزند. انگار بهت خبر داده‌اند که نتیجه‌ی آزمایش مثبت است اما این سرطان تو را نمی‌کشد. آنقدر می‌دانی که درگیر می‌شوی، کم ِ کم ذهنی، اما در فضا نیستی، پس توانی نداری. نه می‌توانی دامنت را از این دردسر بیرون بکشی و دماغت را بالا بگیری و حکم بدهی، نه می‌توانی راهت را بگیری و بروی و نبینی.یک‌جای حرف، به قضیه‌ی اعدام‌ها رسیدیم. وضعیت ِ سورآل ِ دونفر را تصور کن که در کافی‌شاپ ِ پرنور دم ِ پنجره نشسته‌اند و کافی موکا سرمی‌کشند و حرف از طناب و ساعت ۵ صبح می‌زنند. ...
تصویری از ariya7
ارسال شده توسط ariya7 ، داغ شده حدود ۷ سال قبل در بخش جامعه
۹

چرا بسياري از ايراني ها شاد نیستند؟

my.gooya.com – چرا بسياري از ايراني ها شاد نیستند؟ جامعه‌شناسان و صاحب نظران امور اجتماعی عوامل گوناگونی را برای نبود شادی در جامعه كنوني ايران بر میشمارند. این عوامل را میتوان به دو گروه تقسیم کرد هر چند که هر دو بر همدیگر تاثیر میگذراند و خط قرمزی میان آنان نیست: اول:عوامل فرهنگی و اید یولوژیک حاکم بر جامعه ایران دوم: عوامل اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی امان‌الله قرايي جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در ایران در گفتگویی با روزنامه «ملت ما» به نقش عوامل فرهنگی و اید یولوژیک تاکید دارد و این باور است که "سيستم كنوني حاكم بر جامعه تمايلي به نهادينه كردن شادي در بين مردم ندارد، تمام عناصر فرهنگي موجود عليه شادي است و جامعه ايران رنگ غم‌واندوه نهادينه شده است". ...
تصویری از ariya7
ارسال شده توسط ariya7 حدود ۷ سال پیش در بخش جامعه
۹

عکس یادگاری با یک نفر که از طناب آویزان شد

persian.kamangir.net – برادرش می‌گوید مردم از ساعت ۱۲ شب جمع شده‌اند که ۵ ساعت بعد که «قاتل» از طناب آویزان می‌شود صحنه را از دست ندهند. پلیس ضدشورش هم آمده. برای چه‌اش را نمی‌دانم. مردمند. بیکار بوده‌اند. جمع شده‌اند. شاید شورش هم بکنند. هشتصد سال پیش هم در اروپای سیاه که آدمیزادی را وسط میدان اعدام می‌کردند مردم جمع می‌شدند. دست‌شان درد نکند که حالا صاف می‌کشند بالای دار. هشتصد سال پیش طرف را اول چهار ستونش را خرد می‌کردند بعد جانش را می‌گرفتند. اما اینها به کنار. اینها را فراموش کن. من درگیر این دست‌ها هستم که با دوربین بالا رفته‌اند. لابد «مسوولین» حکومتی هستند که نزدیک به جوانک ایستاده اند. دوربین هوا کرده‌ای که چه؟ عکس برای چه می‌خواهی؟ اعدام می‌کنی، بکن. عکسش را چرا دیگر می‌گیری؟ ...
تصویری از ariya7
ارسال شده توسط ariya7 ، داغ شده حدود ۷ سال قبل در بخش جامعه
۱۰

تصمیم جفری

nesvan.wordpress.com – جعفر آقا را همه جفری صدا می کردند. پشت شهرداری مغازه لوازم الکتریکی داشت و تویوتای آخرین مدل توی پارکینگ مال او بود. همسایه های قدیمی تر هنوز یادشان هست که جفری روز اولی که برای دیدن ساختمون اومد سوار موتور گازی بود و زنش چادر گلدار رنگ و رو رفته سرش بود و می گفتند که برای رختشوری می رفت خانه ی مردم. جفری و ربابه خانم- که الان شده بود رویا -هیچ شباهتی به اون روزهایشان نداشتند. رویا خانم روسری های مارک نینا ریچی سر می کرد و تولدش از جفری ست کارتیه کادو می گرفت. جفری منفور ترین شخصیت مجتمع بود. اهل ساختمان از ردیف کردن دمپایی های لاستیکی دم در خونه و راه رفتن جفری با عرق گیر و شکم گنده و پیژامه تو راهرو شاکی بودند اما از همه بیشتر پول دار شدن ناگهانی جفری آنها را ازار می داد. ...
تصویری از ariya7
ارسال شده توسط ariya7 ، داغ شده حدود ۷ سال قبل در بخش جامعه